onsdag 4 april 2012

Tillbaka i Brisbane

Efter tuffa veckor tillsammans med min familj i Sverige är jag nu tillbaka i Brisbane. Det var det 14:e februari som min älskade pappa plötsligt gick bort och hela världen vändes upp och ner. Nästan två månader har gått och vi ska nu lära oss att leva med sorgen och saknaden efter pappa. Vissa dagar är det lättare att tänka på alla fina minnen och glädjas. Andra dagar vill man bara gråta. Att vi har en liten baby på väg hjälper såklart enormt i det här. Vi alla har något att se fram emot och glädjas åt. Om nio veckor beräknas hon komma till oss. Det är pirrigt och förväntansfullt såklart. Trots allt som hänt verkar hon må bra därinne och det känns att hon börjar bli stor nu. Mycket aktivitet, speciellt på kvällar och nätter. Börjar få lite svårt med sömnen, förövrigt känns allt bra.


v.31

Jag kommer att jobba till och med den 11 maj. Det går bra fortfarande, får lite ont i fötterna bara. I dag är jag dock ledig och har precis haft picknick nere i parken med Alicia och hennes söta små barn. Jag fick en hel kasse med små bäbiskläder efter hennes minsting som nu är 7 månader. Sen passade jag på att handla en del när jag var i Sverige, så nu är vi nog kittade för de första månaderna iallafall:)

Hej så länge!

7 kommentarer:

  1. Åååh! Jeg tenkte akkurat på deg i dag! <3 Sendte deg mld på facebook. Så godt å se at du har kommet deg tilbake til Brisbane, og at alt står bra til (etter forholdene). Godt å høre at lillegull har det bra og sparker mye! :) Tenk, nå nærmer vi oss fødsel, og jeg gleder meg såååå <3 Jeg er 36 uker i dag, så bare en måned igjen! :D

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig mycket!! Massa styrkekramar.
    Tänk att du redan är i vecka 31. Va fin du är!!
    Puss ♥

    SvaraRadera
  3. ♥ massa kramar och hälsningar från Linnea och Patrik

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Tänker på dig hela tiden...Hur mår du? Hur gick det med skypandet egentligen?...vi måste bli bättre.

    Jag håller på att skapa en blogg om vårt hus...så snart kan du hålla dig uppdaterad om vad som händer i rotan. (därför har vi en gmil adress tillsammans lite cheeezy - i know)

    Stor kram

    LOVE YOU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pillan! Åh vad kul med en blogg, vad är det för adress?? Skypebättring it is! Jag är online hela tiden fast osynlig så det är bara att ringa när det passar dig! Love you! Puss

      Radera
  5. Finaste vän! Tänker på Er hela tiden!
    Tänk, nu är sista jobbdagen över och snart är det dags!!! Tjiho!
    Är påväg till Pillan och Micke för häng i trädgården!

    Miss u! Love U!

    Kram J&M

    SvaraRadera