fredag 9 december 2011

Lillpyret

Tänk att den 11 juni, om sex månader alltså, så ska jag och Love få en liten bäbis. Vi är omtumlade och fullkomligt överlyckliga! Här är det lilla pyret som växer så det knakar i magen :)

7cm lång och ca 60g lätt. Suger på tummen:)

Lilla hjärtat som slår med 158 slag/min

Det var den 6 oktober som vi började ana ugglor i mossen. Ett litet test genomfördes...

...och vi fick ett ganska tydligt svar:)

Det har tagit väldigt många veckor att förstå vad det är som håller på att hända men nu börjar nog poletten trilla ner ändå. Jag har mått ganska så bra hittills, med undantag för en hel del illamående och extrem trötthet. Tröttheten var som värst mellan v.7-10, då sov jag 12-13 timmar/natt. Nu är det lite bättre:) Magen började växa så smått  redan i v.11 och nu har jag en liten minikula:)

v.13+5

Det första ultraljudet gör man i v.6 här och då var lillpyret en liten prick på 4mm. I måndags var vi på ultraljud igen och plötsligt hade pricken förvandlats till en bäbis. Det första Love sa när han såg lill*n på skärmen var: "nu förstår jag varför du varit så trött"! Mäktigt hur mycket som händer där inne. Idag blev jag inskriven på det sjukhuset som vi skall föda på, jag fick fylla i tretusen olika papper och lyssna på pyrets hjärtljud som lät utmärkt bra!


Igår kom det ett stort paket fyllt med julklappar från Sverige och i paketet låg de här tidningarna:)

Tack så mycket mamma!

Jag är hemma från jobbet idag, har känt mig snurrig och illamående så nu är det vila som gäller!

Puss & kram så länge!

7 kommentarer:

  1. Jehooo. Grattis igen!!! Puss på er

    SvaraRadera
  2. Det är så fantastiskt, så väldans glad för er! En underbar tid har börjat!
    Kram på er från tre Janssons

    SvaraRadera
  3. Så underbart! Stort grattis och lyckönskningar! Kram fr fru Hanning

    SvaraRadera
  4. Åååå gulle gulle gulle♥ iiiiiii snuttesött och GRATTIS till er igen :) Så söt liten kula :) Puss pussekääärleeeek!!! Linnea

    SvaraRadera
  5. Grattis till lyckliga er och allt som händer med lilla pyret.<3

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till er båda! Ni har en mycket spännande tid framför er! Det är rätt stort att få barn! Många kramar och lycka till på vägen! (hittade din blogg genom Pernillas blogg). Kram Annika Adielsson

    SvaraRadera
  7. När jag var liten
    Av: Jonas Gardell

    "När jag var liten kunde jag trolla.
    Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet,
    färdas obegränsat i tid och rum,
    jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.
    När jag var liten kunde jag trolla.

    Det var innan de lärde mig att jag inte kunde."

    SvaraRadera