söndag 18 december 2011

Lussekatter

Stora bakdagen har vi haft idag! Lussekatter, knäckkakor och kokoskakor har vi bakat. Det är förövrigt superljuvligt att ha ugnen på en hel dag när det är 25 grader varmt ute. Men goda kakor och katter blev det!





Vi har haft en väldigt produktiv dag, handlat en massa saker som vi behöver ha till diverse högtider och campingsemestrar och sen har jag slagit in alla julklappar, tvättat tre maskiner tvätt,  köpt nya blommor till balkongen och städat och fejat. 


Förövrigt har veckan varit sjukt intensiv, 23% av vår försäljning sker i december och det tar på krafterna. Speciellt när man har en liten i magen som kräver en del energi:) Tänker verkligen på att inte stressa och att hela tiden försöka vara lugn även fast det är kaos runt omkring mig. Det är en prövning kan man säga:)


I tisdags var jag iallafall ledig och hade en urmysig dag i stan med min moster Marie. Vi började med att sätta oss ner på ett café i två timmar för att skriva listor på servetter och smida alla planer inför jul och semester. Den 2:a Jjanuari åker vi allihopa till Stradbroke Island som ligger utanför Brisbane, där ska vi campa vid stranden och bara leva beachliv i en vecka:) Superhärligt ska det bli! På kvällen mötte vi upp Isaac, Love och Annika och åt middag på ett japanskt ställ i South Bank. Sen tog jag och Love båten hem därifrån, det är helt magiskt att åka flodbåten genom stan på kvällen, de släcker ner all belysning på båten och så tuffar man sakta fram..



Sen är det ju helt galet att Sussi och Anders landar i Brisbane tidigt på onsdag morgon. Det går liksom inte riktigt att förstå. Men jädrans vad mysigt det ska bli! Jag och Love är lediga onsdag och torsdag så vi ska hitta på en massa kul tillsammans, sen åker nog S+A upp till Tamborine och hänger lite med Salisburys och förbereder inför jul. Jag jobbar till kl 15 på julafton men sen sticker jag upp direkt! Mycket att se fram emot med andra ord!

3 kommentarer:

  1. Gissa om vi också skulle vilja vara där...men vi kommer så fort vi kan! Det har varit saffransbak hos oss också idag, har aldrig haft så mycket smör o mandelmassa i förut..men det var Daniel som bestämde! Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Gudars vilka fina bullar, och herreje vad du står i!
    Lova ta hand om dig, trots jätteförsäljning och besök och annat! Hoppas ni får det riktigt mysigt tillsammans!
    Största kramen! (katten jansson)

    SvaraRadera
  3. Harliga tider! Det ska bli gott med en lussekatt ;-). Vi ar i Singapore och ska boarda planet till Brisbane om 15 min! Ses om en stund, puss puss! :-D

    SvaraRadera